Wednesday, March 26, 2014

KEJAYAAN TIDAK MENGENAL SESIAPA



Kaya, miskin, tua or muda?

Tak cantik, pendek, kurus or gemuk?

Semua tu TAK PERLU untuk berjaya

Yang membuatkan saya betul-betul teruja 70% mereka yang berjaya dalam business ini adalah terdiri dari golongan orang biasa. meaning min wage of RM1500-RM2000 sahaja.


Masa awal2 nak join business ni sampai terdetik di hati saya kenapa mereka ni semua bukannya ada degree/masters or even phd.. tapi boleh berjaya??

Nurse/kerani/ Pembantu Am/Polis/Suri Rumah etc


Tapi sudah bergelar Crown Diamond Manager dengan income 5 angka sebulan..



Sama juga macam leader saya CDM Hanis Haizi yang dulunya hanyalah seorang suri rumah yang tidak pernah bekerjapun. Tapi dengan kecekalan hati beliau dapat berjaya dalam bisnes nih. Telah berjaya mengenggam income 6figure sebulan dalam masa 2tahun saja lebih kurang RM200,000..Woww!!!

Cara permulaan bisnes nih semua orang sama, tiada jalan lain..ada modal sikit terus boleh running bisnes. Modal pula akan pulang balik dalam masa 4bulan saja! Kiranya kita pinjam modal tu sekejap je. Semua orang mampu buat. Takde risiko.

For this business mesti SAYA boleh jugak!! Ape kurangnya saya dengan mereka??!



Saya juga bermula hanya seorang suri rumah saja. Takde apa2. Tapi ada impian yang besar untuk anak2 saya. Saya terangkan pada suami dan saya pinjam duit suami untuk memulakan bisnes Premium Beautiful ni. 


Alhamdulillah walau baru permulaan tapi syukur boleh dapat juga income RM4000++ sebulan. Siapa nak bagi. Hanya seorang suri rumah saja. Tapi ada caranya untuk dapat begitu...caranya pun senang je.

Tips nya juga kena merapatkan diri dengan leader kita... sebab dia dah melalui semuanya dan tau membimbing kita buat bisnes dengan cara yang betul. 

Inilah yang saya paling suka dengan bisnes nih...kita ada mentor yang akan bimbing kita bagaimana nak buat income seperti yang kita nak, umpama cek kosong kita yang isi sendiri.


Ilmu + Bertindak + Rujuk = Kejayaan.


Kejayaan tidak memilih sesiapa, semua orang BOLEH berjaya tapi ...


Orang yang berjaya ialah orang yang BINA impian mereka.


Bercita2 besar and willing to take challenge.


Manusia yang tak berjaya ialah manusia yang tak berani nak membuat impian... mereka terlalu takut untuk berimpian..

Are you willing to take this challenge?

Or nak tunggu keadaan berubah or dalam keadaan terpaksa baru nak buat or tunggu betul2 dah takde duit baru nak join?

Jangan menilai kejayaan diri dibandingkan dengan orang lain, tetapi kejayaan itu perbandingan diri mu sendiri...kemarin dengan hari ini jika pencapaian hidup masih sama...itu tandanya belum berjaya lagi.

Renung-renungkan....


Allahswt mudahkan sekarang untuk kemudahan hari esok.

Call/sms 0192677058 Reen Khalid


untuk set appointment.