Friday, March 28, 2014

TIPs: Murah Rezeki

Tips ni dari my leader Hanis Haizi. Tqvm dear...akan di amalkan.



Ramai orang tanya saya mengapa rezeki saya murah (alhamdullilah), so saya nak share kat sini ape yang saya lakukan..

  • Berkerja keras untuk dapatkan rezeki tersebut 
  • Usaha usaha usaha 
  • Istiqamah- buat mesti berterusan 
  • Doa- Allah suka hamba-Nya yang sentiasa memperingatiNya. Doa je, Doa FREE. 
  • Solat jangan tinggal- kita nak minta dengan Allah.. tapi solat tak lengkap susah jugak Allah nak bagi. Perkara wajib mesti dilaksanakan. 
  • Mengamalkan Solat Dhuha. 
  • Sentiasa bersangka baik dengan Allah, Allah tak kejam... jika buat selalu tak dapat mesti ada silap kita mana2..Husnuzon dengan Allah akan mengajar kita redha dengan segala ujian dan bersyukur dengan segala kebaikan. 
  • Jangan menyakiti hati orang lain. 
  • Sabar dalam mencari rezeki. 
  • Jangan berkira duit kecil kalau nak duit BESAR. Duit tol, minyak, handphone, belanja makan etc. 
  • Jangan sesekali memburuk2 kan product orang lain or business orang lain. Orang macam ni memang takkan lama 
  • Sentiasa membantu/supprot business partner bila mereka di dalam kesusahan (ikut kemampuan kita) dan sentiasa guide mereka untuk mencapai kejayaan. 
  • Baca surah Al-insyirah bila jumpa client. Setiap kesulitan itu pasti ada kesenangan. 
  • Jangan kedekut ilmu, saya percaya jika kita share ilmu apa yang kita ada walaupun bukan dengan rakan2 kongsi kita (side lines or who ever) bila ilmu tu mereka praktikkan lagi murah rezeki dan dapat pahala. :) 


Hopefully dapat digunakan my tips ni. ;) InsyaAllah Allah murahkan rezeki anda juga. Amin.