Friday, May 9, 2014

Aku di kelilingi burung 'MERPATI'...


reenkhalid,dream

Tiba2 teringat dulu2 masa bekerja di Ampang... duduk kat shah alam..pergi keja naik bas pastu tukar lrt, jalan kaki lagi dan sampai. sepanjang perjalanan..setiap hari nampak 'orang istimewa' peminta sedekah..bukan seorang tapi hampir 10org setiap hari...tak kira bangsa..tapi selalu nampak apek tak blh jalan..dgn baju lusuh dan selipar saja...setiap hari tugas saya dari rumah kumpul duit syiling beringgit...sebab niat nak bagi kat SEMUA mereka tanpa ada seorang pun terlepas...kadang kalau dah biasa buat...bila hujung bulan duit dah surut..so rasa susah hati sebab dah tak dapat memberi lagi..dapat bg pun ciput je..sebab saya kene sediakan tambang bas,lrt dan untuk makan lagi.

Setiap hari lalu...sampai 'mereka' dah kenal..terus datang dekat kat saya...nak minta habuan masing2...saya ibaratkan mereka seperti burung 'MERPATI' yang mengerumuni saya...masa ada duit tu seronok lah nak bagi...tapi kalau dah hujung bulan tu ,,ya Allahswt saya sampai keluarkan air mata sebab dapat bagi sikit je. huhuu... :(

Sampai hari ni niat saya nak bantu semua mereka...tak kiralah agama apapun..bangsa apa sekalipun...sebab mereka adalah INSAN.

Perasaan memberi selain hati kita puas ...kita rasa dapat curahkan kasih sayang juga kan kat mereka. Kita tak tau sebab apa mereka jadi gitu..so itu biarlah...masa lalu mereka.

Semoga Allahswt makbulkan hati saya....nak sediakan tempat selesa dan rawatan untuk mereka...INSYAALLAH. amin...amin...aminnnn

Tak salah berimpian kan... semua nya atas izin Allahswt ...so impian saya nak tubuhkan YAYASAN KASIH ALIFYA. Penempatan kebajikan untuk orang tua dan kanak2. Makan cukup khasiat, tempat tidur selesa dan rawatan percuma. Ya allah,....bestnya ya Allahswt. Makbulkan lah wahai tuhan ku!

reenkhalid,impian,mydream
YAYASAN KASIH ALIFYA


Rezeki itu dari Allahswt...so kita kongsi ramai2. Inilah penyebab utama kenapa saya buat bisnes nih. Sebab plan solid income yang mampu memberikan income yang baik dan berpanjangan. BUkan hanya hayalan tapi kenyataan. Ramai dah berjaya. Insyaallah my turn pula. Amin ya rabb...

Doa kan saya ye...

Love ,
Reen Khalid.

reenkhalid